dagens deal

Känner mig som en välgrillad fläskfilé med lite för få aktiva hjärnceller. Har spenderat dagen ute på gräsmattan, eftersom jag ansåg att det för min egen skull var säkrast så. Att sätta mig på en cykel i den värmen hade förmodligen tagit livet av mig, och det vill vi ju kanske inte nu såhär snart. Har istället slöat ute på täcket, och gud vad underliga saker jag började drömma om när jag somnade där. Det var sims, och det var kaniner och hamstrar och fan och hans moster som trängdes om hedersplatsen i mitt huvud. Vaknade aningen förvirrad och med en sjuhelvetes längtan efter att spela sims :P

Så blev det ju då inte, eftersom datorn vägrar låta mig. Därför låg jag kvar. Gjorde upp en deal med alla kryp och kräk storlek större i förmiddags, eftersom de stört mitt sollapande något ohyggligt de senaste dagarna. De slutar krypa på mig, och jag slutar slå på dom med böcker. Verkar som att budskapet sjunkit in nu, för inte en enda bamsespindel eller skalbagge kom i min närhet idag. Inte som igår, då jag fick syn på Fölenes största spindel (på fullaste allvar, 5 cm lång) som kröp på mitt ben. Han lever tyvärr inte längre, to tell the tale, men blev sannerligen ett varnande exempel för sina likar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0