Oh, I don't wanna blow the roof off!

Äntligen hemkommen, mätt och belåten. Har suttit i lokalen, spelat gitarr igen för första gången på... ja. Ett jävla tag, om man bortser från ett par minuter på akustisk då och då, men jag menar mer seriöst. Kom knappt ihåg hur man tar ett förbenat rockackord. Pinsamt. Men det gick inte så jävla illa till slut, fick lära mig hela två låtar... :P Blev även till o spela in lite på "låten som kommer göra oss rika" (Olivers citat). La  en o-stämma (alltså.... "ooooooooh!"). Var lite jobbigt att lyssna på efteråt tyckte jag allt. I mina öron lät det mer som Piff & Puff på haschisch än den luciakör Bazze hörde i oväsendet.

Fick iaf fart på min cykel sen, och VA FAN?! Vad har de gjort med alla gatlyktor? Hur fasen ska jag hitta hem till Fölene om jag inte ser något? Inte en enda lampjävel lös på cykelvägen mellan lokalerna och järnvägen. Det var så jävla nära att jag körde in i stolpen vid bron och flög hals över styre rätt ner i nossan. Gjorde ju som tur var inte detta tack vare mina styr-skillz (man har ju övat på o köra lite vingligt, inga konstigheter) och fick en sjuhelsikes fart sen. Kunde alldeles säkert kört halvvägs till östersjön på nån timme med den farten. Tills jag kom till grusvägen vill säga... Klarade mig nästan till stallet utan o bita av tungan när jag swoschade över nåt gupp, men då jävlar... ajajaj. Minst 7 äckligt obekväma hålor på raken, och pappas cykel är ja. Nada stötdämpare, och sadeln är bekväm som en betongplatta. Skrev ut min smärta och väckte förmodligen halva Fölene på en gång. Blev glatt överraskad av att inte höra några polisbilar, folk trodde väl med all säkerhet att nu är det nån som åker under jorden på nån åker igen.

Kikade in i stallet där det lös för fullt, och blev sittande där i ungefär en halvtimme. Satt och rörde, med en stekspade, i en hink med kalk. Kändes ganska dumt, det erkänner jag, men mammas metoder äro outgrundliga...

Nu väntar iaf några timmars slögöra. Eftersom de fått för sig att vi ska åka vid 4 på morgonen på lördag tänker jag ju knappast gå o lägga mig innan. Har därför satt skottpengar på den som väcker mig vid en okristlig tidpunkt imorgon, alltså sådär innan 13-14... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0