Prestation är att göra saker och ting rätt. Effektivitet är att göra rätt saker och ting.

...sa en mycket vis man en gång.

Och en sjuhelsikes effektiv dag är det idag. Uppe med tuppen sådär vid 10.40 (vi har nog en utländsk tupp som granne, han är liksom inställd på fel tidzon, och det är därför inte mitt fel att jag inte kommer ur sängen tidigare), slängde på mig lite kläder och gick ner till stallet för att möta hovslagaren. Hälsade på honom med ett glatt "God morgon" och fick ett snett leende tillbaka, tillsammans med repliken "du menar... god middag. Det är snart lunchdags." Kunde inte riktigt säga emot, med tanke på att klockan var 11. Hann i vilket fall med att tjöta lite med Dorthan innan jag kilade hem och började laga middag åt mamma. Klockan är nu 12.53 och potatisen är snart klar, min franska fiskgratäng står i ugnen och morötterna är skivade. Diskmaskinen är ur- och iplockad, bordet dukat, mamma slutar om 6 minuter, hemma om 16 och då står maten på bordet. Det är ett jäkla slit att vara hemmavid sådana här dagar.

Efter mat och en Wallander blir det till o skutta in i duschen och sedan dra till IKEA med Josefine. Stackarn har en del att inhandla, om jag förstått saken rätt ;) Jag åker med som mentalt stöd och chaufför av vagnen. Har till och med lovat att göra sladd-ljud i svängarna medan vi rusar runt därinne. Själv ska jag se om jag kan hitta ett par nya lampor, eftersom mamma slog sönder två av de tre jag köpte, en vecka efter köptillfället... Nya sängkläder kan vara en tanke också. En mycket god sådan faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Sladd-ljud! Du måste ju tuta vid omkörning också! Haha!

2009-08-26 @ 15:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0