Dagens två första nära-döden-upplevelser. Check!

Nu har jag varit nära döden två gånger på bara några timmar. Första gången var inatt, eller ja, det var väl imorse, med tanke på att jag gick o la mig sådär halv sex, men det har knappast med saken att göra. Poängen var att jag låg och sov, när det hela inträffade. Igår satte jag nämligen upp ett laser-vattenpass precis ovanför sängen för att se så hyllan satt rakt när jag smällde upp den. Givetvis satt detta inte kvar hela natten som jag hade beräknat, utan jag vaknar av att jag får skiten rakt i skallen. Tur för mig att jag i alla fall  vaknade och inte dog på fläcken. Men det var ju inte slut här. Min tillfälliga bokhylla jag konstruerade på byrån fick för sig att kapsejsa för en liten stund sen. Satt där jag sitter nu, i sängen, helt lugnt och prydligt, när det börjar braka och fullkomligt flyga böcker över hela rummet. Jag trodde att hjärtat skulle stanna, och om inte det hände skulle jag åka på nöten av en av böckerna. Men jag klarade mig helt otroligt utan en skråma, bara lite högre puls än normalt, och en jävla massa mer att städa, förstås... Men det som chockade mig mest: Champagneglaset från studenten höll! Det fattar jag ärligt talat inte - det stod framför alla böcker som åkte ner och flög i backen som stötdämpare åt två böcker, men höll likförbannat. Jag börjar tro att glasfanskapet är odödligt. Det höll genom hela studenten, och nu överlevde den en massiv och brutal bokattack. Helt otroligt.

Kan dessutom konstatera att trots att jag inte är usel på att laga mat, så kommer jag inte överens med potatisar. Efter en halvtimme i kastrullen har de inte ens börjat bli mjuka. Tur att mamma har lunchrast och kan ta över kokandet av potatisar. De borde vara klara på nolltid...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0