halv storm och hardcorecrapp.

Det blåser sannerligen något överjävligt ute, och att stå på jobbet, kika ut och veta att man för eller senare ska behöva cykla hem är more than I wish on anyone... Jag fick hur som helst tag i cykeln och började trampa. Över parkeringen, so far so good, över vägen, tänker att; det här kanske kommer gå bra ändå. Börjar rulla ner för backen innan viadukten och inser att jag helt plötsligt mer eller mindre rullar på samma plats i backen. Börjar trampa lite och rullar återigen lite framåt. Tar lite fart inför uppförsbacken, ser att Kerstin har hoppat av sin cykel och muttrar att "jag ska nog visa vem som är friskast i benen..." och tar mig upp. Går fortfarande rätt bra, börjar få upp värmen och känner att musklerna börjar vakna till liv. Cyklar vidare förbi Östergården, nerför backen innan Nossan, och funderar på hur lång tid det egentligen kommer ta att trampa hem. Flåsar vidare en bit på raksträckan, tar i för allt vad tygen håller, men när jag närmar mig infarten till Åkeriet (the grusväg alltså) börjar min tankegång sakta förändras. Svänger in till vänster, in på en omedelbar liten uppförsbacke och en sjuuuuhelvetes motvind. Nu är inte frågan längre när jag kommer hem, utan om jag kommer hem, överhuvudtaget.

Vi kan konstatera att ja, jag kom hem, dock inte särskilt fit for fight. Men hur som helst, imorgon tar vi nya tag.

 

Jag fyller ju som bekant snart år, och tänkte ju fira detta med dunder och brak i Karlstad, tillsammans med Alex. Jag fick ju givetvis inte ledigt, hur jag än försökte, och detta resulterar i att jag firar min födelsedag imorgon istället, för allvarligt talat. Jag fyller ju faktiskt år efter midnatt, om man ska vara petig. Which brings to mind...  Det var väl sommar för sådär nån vecka sen?? Hade förstås (som vanligt...) ingen plan för vad som skulle hittas på, men lyckades på något sätt tjöta med mig Oskar till Sticky Fingers. Fick sedan höra av Oliver att hela gänget tydligen skulle på Raised Fist i trädgårn, och bestämde mig helt sonika för att hänga med dom istället. Kan ju alltid dra till Sticky efteråt/om det är tråkigt, tänker jag ^_^

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0