hemma återigen

Nu ska vi se då. Har legat i sängen och uppdaterat tv-serie-tittandet, har ju hunnit missa några avsnitt de senaste dagarna. Hur som helst, fick som sagt något ryck i fredags och rusade iväg och köpte en sista minuten till Karlstad, och allt gick smidigt, jag kom med tåget, det var i tid, konduktören var trevlig. Alex var gullig och mötte mig på stationen, vilket var väldigt bra, med tanke på att jag inte hade en blekaste aning om vart hon bodde. Kunde inte ens dra mig till minnes att jag någonsin varit i Karlstad, men mindes precis att det har jag visst det. Var på Universitetet för ett par år sen när Alva doktorerade, och sällan har jag väl varit så uttråkad... Inte konstigt jag förträngt det.

Anyhow. Släpade hem alla grejer till Alex, jag fick en födelsedagspresent (4 muffins, 4 cider (2,25% så klart) och en liten... bok? Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, men handlade om en professor och om varför det regnade), och så lagades det lasagne som vi mättade våra (åtminstone min) tomma magar med. Därefter hoppade vi på bussen till vad-han-nu-hette, där vi tillbringade ett par timmar med att titta på MADE och nåt jävligt creepy program på MTV. De åt myror, skar ryggraden av grodor, tuggade på råa råttor osv.

Fortsatte till Arena där det var full fart, och så även på oss efter ett tag. Jag mådde helt otroligt bra hela kvällen, till skillnad från den andra fröken som gjorde ett par pit stop med huvudet i toaletten när vi kommit hem :P Vaknade, med alla lampor tända, (eftersom Alex inte kunde blunda när det var mörkt pga illamåendet...^^) och jag mådde fortfarande helt otroligt bra. Var lite trött, men det var också allt. Jag kröp ner på golvet och satte mig och spelade Sims medan Alex fortsatte sova. Dagens matintag bestod av Subway, och sen tog vi en promenad på kvällen för att jag skulle lära mig hitta lite bättre, vilket var välbehövligt... Kollade på Wallander (den brittiska) senare, och jag säger då det. Det var väl den dummaste jävla idé jag varit med om. Den idiotförklarade vi inom kort. Speciellt efter "Ekholm" - [Äckhååålm] och några fler fullkomligt tokdumma uttal. Varför i helskotta inte förflytta handlingen till England?!

Måndagen såg i stort likadan ut, Alex gick till skolan en stund, jag och Uzi fortsatte sova lite, sen tog vi tag i disken en stund, innan vi återgick till att spela Sims. Blev en tur på stan sen, med ett välbehövligt stopp på Espresso House, men tyvärr ingen lycka i sökandet efter hårserumet jag var ute efter. Fick dock ett läppglans på Apoteket, och det var ju snällt :P

Tog oss hem helskinnade, hela och rena, och imorgon är det tillbaka till jobbet som gäller. Kommer dessutom få ta ett dundertag med städandet av mitt rum snart, för det vankas visst kalas här hemma på lördag (innan kärven, that is, så klart!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0