Skål och välkomna.

Som rubriken lyder, skål och välkomna till dag ett av detox. Det blir ingen videoblogg, trots vissa önskemål, så vi nöjer oss såhär så länge.

07.01
Vaknar av mig själv, pigg och glad, innan detoxen ens börjat. Misstänkte att det bara var huvudet som spelade mig ett spratt och somnade om.

09.32
Dagens första pass, ett glas varmt vatten med en halv pressad citron. Smakar inte alls illa, faktiskt. Börjar fundera på vad jag ska göra till frukost. (För er som trodde det där glaset var min frukost, galningar! Det här går inte ut på att svälta oss, vi kan fortfarande käka tills vi kräks, vi ska bara undvika en (hel) del mat och skräp)

10.05
Frukostdags, och jag säger bara: mmmmums! Banan/yoghurtsmoothie med linfrön och passionsfrukt på toppen, och en kopp grönt te med citron. Det här kommer gå galant :D




Konstaterar dessutom att Paramores nya album, Brand New Eyes, inte är något att hoppa jämfota över. Ganska platt och tråkigt, skulle jag säga.

13.40
Har tuggat i min några nötter, lägger upp kyckling som ska få tina och tar ytterligare en kopp grönt te. Givetvis utan socker, honung eller liknande. Börjar redan fundera på vad jag gett mig in på. Bäst att tänka på något annat, hämtar posten för att se om paketet dykt upp i vårt land än.

13.52
Wiho! Det hade klarat sig genom tullen, och finnes för uthämtning omedelst. Tog med mig småtting och vi tittade på när det drevs ungtjurar borta mot flygklubben, med hund och allt. Var tvungen att hålla för småttings ögon en stund, när en av tjurarna fick fnatt och bestämde sig för att "hundjäveln ska dö". Det var så läskigt att se på att vi slutade titta och gick hem istället.

15.21
Har varit ute med ponken, och ätit middag - kycklingsallad. Hur enkelt är inte det här? Jobbigaste är helt klart att behöva springa på toaletten i ett, eftersom det ska drickas så förbannat mycket.. :P

Kommentarer
Postat av: J

Klart du inte tycker det är jobbigt ?!

Min frukost var: Ett äpple.

Lunch: Pastasallad

Kvällsmat: Turkiskyoghurt med lite blåbär,hallon och jordgubbar. (Trodde verkligen jag förfrös hjärnan när jag åt en av jordgubbarna)



2009-10-20 @ 22:25:37
URL: http://preposterous.webblogg.se/
Postat av: J

Klart du inte tycker det är jobbigt ?!

Min frukost var: Ett äpple.

Lunch: Pastasallad

Kvällsmat: Turkiskyoghurt med lite blåbär,hallon och jordgubbar. (Trodde verkligen jag förfrös hjärnan när jag åt en av jordgubbarna)



Dessutom har du en mixer och kan göra smoothies. Det har inte jag..

2009-10-20 @ 22:26:36
URL: http://preposterous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0