dödligt uppdrag.

För att följa Peters motto: "Det som inte dödar genast, dödar lite långsammare". Jag som tidigare levt efter mottot "Det som inte dödar, härdar" (gäller främst när jag ska undvika att städa) får härmed tänka om. Har efter många om och med får tummen ur och börjat städa. Tyvärr har det gått så långt att jag inte ser ljuset i slutet av tunneln. Faktum är att jag har flera mil kvar till tunnjäveln överhuvudtaget. Det är tur att det är ett par månader kvar till julen, för ungefär så lång tid kommer jag behöva för att få ordning härinne.

En tanke som  har slagit mig... Jag har för mycket böcker. Eller; jag har för få bokhyllor (läs: ingen). Hela golvet är precis överfullt av böcker som ramlat ner från min provisoriska bokhylla ovanpå byrån, och nu vet jag inte vart jag ska göra av dom... När jag flyttar kommer jag behöva en kärra för möbler, kläder osv, och en kärra för böcker.

Men jag städar på. Jag tvättar på. Jag plockar på. Jag ska nog jävlarimin själ få ordning på det här kaoset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0