jobberbjudande och ännu mer makaroner.

"Det är så kallat skitväder utanför fönstret". Ibland är de bra smarta, de där radiopratarna.

Måste säga att jag tyckte lite synd om mamma när hon kom hem på lunchen idag, jag har kokat makaroner till henne två dagar i rad, och idag hade pappa gjort korv och makaroner. Hon lever med andra ord på en ytterst varierad kost, makaroner med makaroner med makaroner och lite gurka. Nu gäller ju förstås samma kost för hela familjen, så jag har väl lika mycket rätt att gnälla jag.

Blev hur som helst erbjuden ett jobb förut, som säljare. Typ. Blev lite fundersam när gubben frågade först hur gammal jag var, för det brukar allt som oftast vara inledningen på en helt annan konversation de vill föra. Nästa fråga var i vilket fall hur mycket jag jobbade, och vad jag gjorde i övrigt, i jobbväg. Hade ju inte så mycket att komma med på den fronten, så han frågade om jag var intresserad av att sälja vad det nu var. Han skulle komma tillbaks med en riktig katalog senare och låta mig avgöra om jag var intresserad eller inte. Det är ju en reservplan om inte annat, tänker jag. Vem fan bryr sig om det inte är glamouröst, som Patrik uttryckte det. Hur många arbeten är egentligen glamourösa? Typ noll, och mig spelar det ingen större roll. Ska hur som helst fundera på det. Det är ju sånt som går att hålla på med utanför min "riktiga" arbetstid anyhow.

Fick dessutom beröm för mitt goda minne (!!!) för en stund sen. Det blir nämligen så att när man hyr ut mycket film lär man sig till slut vad folk har för telefonnummer. Kan även säga att personen ifråga blev lite generad, då det i praktiken innebär att man hyr rätt mycket film... Eller som de som testar mitt minne när det gäller cigaretter, kommer in och säger "Jag vill ha lite röka" och sen får jag gräva djupt i minnessållet för att minnas vad de ska ha. Till min ära ska jag säga att jag inte ofta har fel.

Haha, het unge! Kommer in, lägger fram en 500-lapp och säger "kan du växla det här till tre hundralappar och två femtiolappar?". Frågar om hon inte vill ha något mer, eftersom ja... Det blir ju bara fyrahundra, men hon är bestämd. Tre hundralappar och två femtiolappar. Fick smyga in en extra hundralapp, för jag vill inte ha några arga föräldrar på mig som tror jag lurat deras dotter sen... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0