bright, just like the stars above me

Kvällens låt: Come on - Ben Jelen

Seg dag på jobbet idag, med vissa ljuspunkter förstås. Jag och Josefine höll på garva oss fördärvade när vi diskuterade vissa "bortglömda" detaljer från de gångna helgerna, speciellt "ligga med mina vänner... utan mitt samtycke...!". Småler fortfarande åt det där :P Har under dagen också diskuterat ett visst nötkreatur som har ett pris på min skalle. Låter kanske konstigt att säga att det är till min stora glädje, men jag har ju kul åt det. Vetskapen om att det krävs så extremt lite från min sida för att det ska gå åt helskotta för donnan är lite triggande, men än är det ingen kossa på isen, som man säger ;)

Trillade hur som helst rätt i säng när jag kom hem. Somnade dock inte förrän efter ett par avsnitt av OTH, men då jävlar, jag tror jag avled för en stund. Det var vad pappa påstod i alla fall... Vaknade till liv sådär fyra timmar senare (en hel nattsömn, natten till idag till exempel). Gick ändå och la mig i hyfsad tid, allt för att jag tänkte vara pigg och glad på jobbet, men öhm. Fick inte precis sova. Ungjävlarna satt o skrek, gapade och spelade vad fan det nu var till närmare halv tre. Då var det dags att attackera ytterdörren och väcka mig en gång för alla. Vet inte när jag somnade, vågade aldrig kolla på klockan, men upp kom jag. I tid. Dock lite onödigt. Kunde med gott samvete öppnat klockan 10.

Får bli till att boka tågbiljetter imorgon, eller ja. Idag. Inte så noga. Tänkte åka ner och inspektera lådan i Växjö, plocka med ett par norska skräckisar och kanske ett täcke, och se vad fröken har för sig. Jag slogs också av en tanke... Men för tillfället håller jag den för mig själv.

Turned out to be a ganska emo kväll till slut, här. I give you kvällens andra låt.


Bright just like the stars above me
Proud just like my mother planned it
Short on all the things I don't want
I'm full of love and longing

Take me by the hand and tell me
You would take me anywhere

Still, cause I don't want to move a thing
In hopes that you'll fit right into me
And all the things I don't want they're full
Of love and longing

Take me by the hand and tell me
You would take me anywhere

And it goes, its like a come on come on to me
And it goes it's like a come on come on to me
You, you say you don't see any part of me
To love in all this mess and I know
You take the good and all the bad that comes with me





Take Me Anywhere - Tegan And Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0