Bättre dag!

Herreminje. Klockan är inte 22 än, men jag är så trött att det gör ont att ha ögonen öppna.

Var stressigt så in i helvete på skolan idag. Hade ny lärare idag, och hon förklarade klart och tydligt vad som gäller nu:

"Ni kanske redan märkt att det är ganska mycket att tänka på här. Det kommer inte bli mindre. Ni kanske fortfarande gör ert bästa för att behålla ert sociala liv, men det är lika bra att glömma. Det här är er tid. Familjen får vänta, vännerna får nöja sig med att bli sminkade, pojkvännen får väl kolla på hockey några veckor, för ni kommer leva och andas makeup tjejer! Det lovar jag. Det här är ingen lätt utbildning, men folk omkring er tror det. Hur svårt kan det vara, va? Några timmar på skolan, det är väl ingen fara? Om de bara visste va! Jag vet att alla härinne kommer börja gråta minst ett par gånger, det är såpass tufft, men ni kommer vara bland de bästa i branschen, tänk på det!"

Härligt. Så underbart att höra att man kommer börja gråta någon gång. But I like it! Kul som fan, men så jävla intensivt. Höll på stressa ihjäl oss idag, hoppade över nästan allting till slut. Blir lätt så när man står och tittar på klockan, inser att man har 50 minuter på sig och ska göra bas inkl. neutralisering och modellering, bryn, fransmarkering, eyeliner med vinge, rouge och perfekta läppar. Fatta då att en perfekt läpp tar en kvart för ett jävla proffs, vi skulle ta en halvtimma till det. Helt sinnes mycket, och fort ska det gå. Mycket som ska in i skallen!

Ångrar inte en sekund att jag hoppade på utbildningen, ser fram emot min framtid sååå mycket! Kan fan bara bli bra nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0