Dagens höjdpunkt

Ibland trivs jag så himla bra på mitt jobb.

Kille: En röd marlboro, tack
Jag: (Fet chans att han är 18 va, tänker jag) Yes, har du legitimation?
Kille: Neej.
Jag: (bara glor på honom) Eh, nähä?
Kille: Jag kan väl köpa ändå?
Jag: Utan legitimation? Nejdu.
Kille: Men schyrra då, jag är ju 18
Jag: Har du legitimation på det?
Kille: Meh, du ser ju jävligt schysst ut, kom igen nu!
Jag: (I ett plötsligt utbrott av skittjurighet som jag får på jobbet ibland) Hörru du, jag ÄR jävligt schysst också, ska jag säga dig! Och speciellt mot folk som är över 18. Ingen legitimation, inga cigaretter, punkt.
Kille: Men åååååh, va fan!
Jag. Syyyyynd.

Det är sånt där som väger upp dåliga stunder på jobbet. För övrigt hemskt många ungar som "råkat glömma" eller "tappat bort" eller "har inte med" legitimationen senaste veckorna. Någon epidemi som går? Jag frågar efter leg, de "ska bara hämta det i ryggsäcken" (jag menar, HUR många över 18 använder ryggsäck på daglig basis? Bara en sån grej liksom) och dyker inte upp igen. Underligt.


Kommentarer
Postat av: poverina

hahaha! så jävla värt!

ryggsäck, pftt, vart ä dagens ungdom på väg!?

2010-08-20 @ 10:29:10
URL: http://inverosimile.blogspot.com
Postat av: Oskar

Blir lite avis på såna här situationer faktiskt.



Hade jag fått köpa cigg utan att visa leg?! Snälla!

2010-09-13 @ 19:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0