Husvagnssemester med mormor och morfar.

Jag må ha deltagit i, och väldigt mycket uppskattat elvakaffet, men det här med att sova middag i några timmar är inte min grej... Tassade bort till receptionen och bad om internet, vilket jag fick, så nu är jag sysselsatt åtminstone ett par minuter.

Fick i uppdrag att tända gasolgrillen förut (mamma: när du läser detta; det gick bra, mormor litar på att jag kan hantera lite eld och husvagnen står kvar, och jag är hel och ren, bara så du vet), vilket utan att överdriva var ett väldigt nervöst moment, det kan jag erkänna. Jag stod redo mitt i ett språng ifall det skulle smälla. Tage försvann med bilen redan efter en halvtimma, och var inte tillbaks förrän två timmar senare. Vid det tillfället var både jag och mormor ganska övertygade om att han vänt och åkt hem. Camping verkar inte vara hans grej...

Blir hur som haver en promenad längs playan senare, med lill-voffen och di gamle.

Har dessutom fått överslaf i våningssängen, vilket får mig att känna mig som tolv igen. Ganska kluven som ni förstår, för det rimmar illa med elvakaffe och eftermiddagslur.

Imorgon satsar jag på sol och bad dagen lång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0