One better day, but I'm awaiting the best.

Är på lite bättre humör nu. At least I'm not as purken (def: sur, tjurig, missnöjd) längre. Lägger in ordförklaring redan från början. Verkar behövas? När jag igår sa att jag minsann inte var nåt himla våp (def: fjolla, fjompa, tönt) möttes jag bara av en tom blick. Det ekade av ovetande. Det kanske är det här som är min grej, dela med mig av mitt ordförråd till övriga världen. Sa till mormor förra veckan att "jaa, men ponera (def: förutsätt, anta) att vi hade ätit pizza istället, då hade vi varit mätta nu.". Möttes av ett tveksamt "panera...?". Hopplöst. Fast jag visste inte vad en dragnagel var (def: en sup) så det gick väl jämnt ut i slutändan.

Hur som helst. Bättre humör idag, även om jag inte löst mina världsproblem precis. Thank you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0