kollar läget med golvet

So love me, so I can be myself again.

Nu har jag suttit med benen i kors på golvet i ungefär, ja, 20 minuter. Har städat lite, slängt in en tvätt och lurar i mig själv att jag inte kan göra något förrän den är klar. Sitter och önskar att datorn kunde skärpa till sig. Att maten kunde laga sig själv. Att man egentligen inte behövde äta överhuvudtaget. Fatta vad pengar, tid och energi man skulle spara.  

Kanske låter lite konstigt att jag städar. Ser själv framför mig hur konversationen kommer gå när mamma kommer hem.

Mamma: Men... vad gör du?
Jag: Jag städar.
Mamma: Men lilla gumman... är du sjuk?
Jag: Nej, men jag har glömt av hur mitt golv ser ut. Tänkte bara fräscha upp minnet lite.

När jag sedan checkat läget med golvet kan jag med gott samvete slänga tillbaks alla kläder på golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0