OS-update!

Ligger i soffan och kollar på reprisen av hockeymatchen mellan Schweiz - Canada. Pappas kommentar:

"Men Sanna... finns det inget tjejigare du kan se? Du ska ju titta på hästhoppning eller något..."

Undrade även vad de talade för språk i Schweiz. Pappas svar på det? "Han svor helt klart på tyska, det såg jag!". Då var det avklarat. Tyska it is. Jag förslog även franska. (Googlade - om någon undrar: tyska, franska och italienska. Jag hade aldrig gissat på italienska. Kan vara Google som lurar mig. Hallå? Italien ligger ju knappt nära Schewiz. Och ja. Jag fick även googla korrekt stavning av just "Schweiz".)


Kommentarer
Postat av: J

Är inte tyska som i tyska utan de har någon "egen" tyska där. Har jag fått lära mig av en konstig person på Koh Tao, som kom ifrån just schweiz. Han gav ett exempel och det lät inte alls likadant. Typ. Svenska vs. danska. Vi förstår men det är inte samma. Same same but different, var väl min poäng med allt det här.

2010-02-24 @ 13:11:33
Postat av: Sanna

Du är så smart :) betyder även att pappa kan prata dansk-tyska. Shiiiit....

2010-02-24 @ 20:46:05
URL: http://scandalized.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0