Mycket att tänka på?

Efter att ha stensovit sisådär 2 + 2 timmar (matpaus i mitten när jag vaknade till liv) och läst ytterligare en halv bok har det återigen blivit läggdags. Man kan tycka att mina hjärnceller borde återhämtat sig aningen, men verkar inte alls så tyvärr. Vaknade till förut, tog upp boken, men låg mest o stirrade på den, tyckte det kändes skitjobbigt att läsa. Tankarna började vandra och jag tänkte inte mer på det, förrän jag verkligen försökte koncentrera mig på att läsa, och upptäckte att jag hade boken upp och ner. Mycket som varit konstigt idag. 

Runt 13,30 snåret på jobbet:

Kund: En röd, mjuk Prince tack
Jag: *kastar fram en vit, hård Prince*
Kund: En röööd, mjuuuuk, tack. 
Jag: Aaa?
Kund: Röööd. MJUK. 
Jag: ???  
Kund: Det har varit en lång dag idag va?

Fick även ett litet utbrott när det var som allra värst på jobbet, och jag var lämnad själv. Johan & Christian åkte iväg för att kolla på rallyt, som alla andra, när de trodde det lugnat ner sig. Hehe... I helskotta heller. Istället stod jag ensam med kö till motsatta väggen och försökte hinna med. Mitt uppe i allt ringer Christian.

C: Du, hur går det eller?
Jag: NU KOMMER NI HIT MED EN GÅNG! NU!
Kund: Du... Borde ni inte vara fler här idag?
Jag: Jovisst, men mina chefer åkte och tittade på rallyt!
Samtliga kunder i butiken: HAHAHAHA!

Vill tro att jag åtminstone köpte mig någon bonusminut där vad gäller tålamodet med kön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0