Tar morgonskämtet till en ny nivå

Ni som tror att det här är en riktig bagatell, det här med sminkskola och grejer... Ni förstår inte hur trött jag är. Utmattad. Tar en liten anekdot från lördag morgon för att visa ett exempel.

Landar på stationen i Göteborg vid 9 (inte särskilt tidigt så sett, men klockslag spelar inte längre någon roll) och rusar in på Espresso House det första jag gör. "En cappuccino o ta med, nu, fort, tack!" flämtar jag i kassan och efter ett par klunkar känner jag att okej, fit for fight. Vi fortsatte till Pressbyrån för att införskaffa även en kall dryck, och det är här det händer. Tar min kaffemugg från EH, ställer mig i kassan på Pressbyrån och kastar fram min cola på disken. 

Tant i kassan: Var det bra så? 
Jag: Ja tack, mycket bra så
Tant: ... och kaffet har jag inget med att göra?
Jag: Inte en gnutta
Tant: (säger skämtsamt) så du har inte tagit med dig en mugg hit och fyllt vårt kaffe i den?
Jag: Wepp, inte idag!
Tant: (ser helt plötsligt inte alls skämtsam ut)... inte idag sa du...? Så du brukar göra det?
Jag: ehh... alltså, nej, givetvis inte! Påminn mig att jag ska sluta skoja på morgonen hädanefter. Klockan 10, tidigast... För jag har köpt kaffet på Espresso House, jag lovar! Jag är bara inte helt vaken än...

URSÄKTA?! Inte idag?! Jag undrar vad fan som flög genom min skalle när jag kläckte ur mig "nej, inte idag!". Jag har aldrig fyllt på deras kaffe, eller andras kaffe, i andra muggar. Pressbyråns kaffe smakar dessutom kattpiss, så tanken skulle aldrig slå mig överhuvudtaget. Men ärligt talat liksom. Måste sluta skoja, måste börja sova. Slapp iaf betala för kaffet en extra gång.  


Kommentarer
Postat av: poverina

du kan ju inte hjälpa att tanten i kassan på pressbyrån inte har nån humor! (de ä ganska bittra där faktiskt) å ja, deras kaffe suger gertpung.

2010-06-06 @ 21:58:26
URL: http://inverosimile.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0