Ang mobbning på arbetsplatsen


Hört på en bensinstation i Herrljunga

(står och pratar med Andreas om morgondagen)

Andreas: Jag ska till Borås imorn, men du får väl hänga med om du vill
Chefen: Nejnej, ta inte med henne, hon är bara i vägen!
A: Då lämnar jag henne här hos dig, så får du se efter henne
C: Nej för fan, vi får inget bidrag för henne längre, så här ska hon inte vara!



Några minuter senare

C (till kund): Nej, hon har nog fan ingen behörighet för o jobba här.
Jag: Ahmeh! Då går jag hem nu då!
C: SKÖÖÖÖNT!
J: Visst, jag går, titta nu, nu går jag! Får du jobba lite själv!
C: Gör det!
J: ... mamma har inte kommit än... jag slutar om en kvart hörru. Lugnt va...?

Jag känner mig uppskattad på min arbetsplats! Detta trots att chefen försökte skicka hem mig ungefär 15 ggr. "Gå hem nu!" är den vanligaste ordern jag får, men jag lyder ju oftast inte. Tur för mig, annars skulle jag aldrig tjäna några pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0