Dagens goda gärning


...som rubriken lyder: Idag har jag räddat en katt ner från ett hustak, inte illa jobbat!


Kan även varit så att det var min lillskrutt till småtting som försnillat sig upp dit när det vankades kvällsmat. Stod länge och väl och visslade på honom, och kunde inte fatta varför han aldrig rundade hörnet, utan bara stod runt husknuten o gnällde. "Dumma katt", tänkte jag, och försökte med lock och pock och snälla ord, innan jag insåg att lillstackarn inte var på marken, utan gnällde om o få hjälp ner från taket vid 01 på morgonen. Händig som man är klättrade jag upp på  altanräcket (inte lätt att klättra o klänga iförd endast t-shirt, pappas stora jobbjacka och hans stora stövlar! Och återigen vandrar jag ut utan byxor, det är fan inte klokt att jag aldrig lär mig, blir ju svinkallt!) och plockade ner lillkatten.

Om jag får säga det själv - en räddningsaktion väl utförd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0