Offside och iceing

Tänkte ta tag i min okunskap gällande ishockey och frågade en person kunnig inom ämnet vad offside och iceing innebar. 

*OFFSIDE, OM EN I LAGET HAR EN SPELARE UTAN PUCK I MOTSTÅNDARENS ZON OCH SEDAN EN ANNAN I LAGET ÅKER IN ÖVER DEN BLÅA LINJEN SÅ BLIR DET OFFSIDE - ALLTSÅ PUCKEN MÅSTE FÖRST VARA I ZONEN INNAN EN ANFALLANDE SPELARE FÅR ÅKA IN

*ICEING - OM EN SPELARE SKJUTER PUCKEN  FRÅN EGEN PLANHALVA (RÖD OCH BAKÅT) OCH DEN INTE TRÄFFAR MÅL UTAN GÅR FÖRBI DEN FÖRLÄNGDA MÅLLINJEN SÅ BLIR DET ICEING(OM INGEN MOTSTÅNDARE RÖR VID PUCKEN INNAN DESS)


Känner mig därmed upplyst! Synd att OS är slut nu, annars hade jag kunnat glänsa med mina kunskaper. Chansen att jag ser på hockey utanför OS är dock minimal, så jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg det här sådär 4 år..!

Tyckte dock att hela caps lock-grejen var att ta i lite väl mycket. Jag är inte helt jävla blåst, jag fattar ändå liksom... No need to rub it in my face...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0